lauantai 10. marraskuuta 2012

Syksyn pitkähihaiset tissikset

Ompeluelämää facebookryhmän innoittama tissitunikan/tissiksen pitkähihainen versio.
Olen muokannut yläosan kaavaa itselleni sopivaksi, vyötärökaitale ja helma kokoa S. Pitkän hihan kaavan olen piirtänyt itse.

Valitettavasti (teidän onneksi..) naamani ei kestänyt kuvaamista ;)




Kangas: Metsolan musta bambijersey, tähän meni kangasta n.90-100cm (extraleveää, eli 180cm)

Tähän tein pakon edessä vajaamittaiset hihat kun kangas ei olisi muuten riittänyt, mutta tuli kyllä kivan mittaiset ja olenkin tätä tunikaa jo monet kerrat käyttänyt.




 Kangas: Nanson (?) trikoota tämän kankaan voitin OE-juhlien ristikkotehtävästä.




Tämän tunikan tein appiukon 70v juhliin, sukkisten ja korkkareiden kanssa oli ihan juhlava. Appiukko kysyi heti ekana "mistäs olet noin hienon mekon ostanut?" "No mä ompelin sen tänä aamuna.." :D

Kangas: Nanson trikoota, ostettu Trikookellarista Järvenpäästä.
Pala maksoi noin 12€, kilohinta oli n.27€.




Eka ph tissikseni, ommeltu OE-juhlia varten.
Kangas: Marimekon trikoota, saatu kangasvaitareilta.
Tykkään kuosista mutta vaaleeta pesuhahtuvaa tuli pintaan jo ekalla pesukerralla.




Kangas: Metsolan keltainen bambijersey.
Kangasta meni noin 1,1-1,2m, mutta kangas oli extraleveää eli 180cm.




Kangas: Taikametsä jersey, ostettu Royal-Tuotteelta.

Muistaakseni mulla oli kangasta jopa 2m, kyllä sitä jäi tämän tunikan jälkeen toki ylikin mutta itselleni en siitä mitään enää saa. Eli ehkä tähän meni kangasta noin 1,5m, sen verran ainakin olen nykyään kangasta ostanut jos aion itselleni tällaista tunikaa tehdä.

5 kommenttia:

  1. Hienoja, suurimman osan näistä jo livenä nähnytkin ;D Hauskasti menee tuossa "juhlatissiksessä" tuo rinkula edessä; äkkikatsomalta ei edes tajua että se katkeaa.

    VastaaPoista
  2. Ihania, minäkin olen ainakin osan näistä livenä nähnyt ja ollut todistamassa osan valmistumista <3 ihania ovat kaikki ja tosi hyvin sinulle istuvia!

    VastaaPoista
  3. Hienoja, mun lemppari on tuo toiseksi ylin, tykkään kankaasta! =)

    VastaaPoista
  4. Ai että miten ihania! Sinulle sopii tällainen tunika tosi hyvin ja ovat kauniita.

    VastaaPoista
  5. Onpa hienot tunikat ja kankaat upeita!

    VastaaPoista