sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

Kissat ja ketut.. jump in my jumpsuit!


Kissatunikat ja leggarit Majapuun ihanista neuloksista.


Tytöt ihastui näihin ja minäkin ihastuin tähän väriyhdistelmään, kuosiin ja materiaaliin (ylläri..)
Tuli vaan isosiskolle melkein itku kun pikkusiskolla oli pidempi helma, ei tarkoituksella mutta minä kun leikkaan vähän sen mukaan mitä kangasta on.
"Mulla on tyhmä tunika ja tolla on mekko, mä en enää ikinä käytä tunikaa vaan aina vaan mekkoja!"
..Jaahas..

 Näissä kuvissa on jo helmanpituudet unohtunut ;)
  

 


Leggarit oli hauskasta neuloksesta jossa samassa leveydessä oli kolmea eri kuvioo, kangasta saa toki olla sitten vähän enemmän kuin normaalisti kun yhden kuvion leveys on aika kapea. Valitsin tytöille nämä ja pienempiin sais kohdistettua kuviot suht ok, toisissa tajusin kuvionkohdistuksen vasta kun olin leikannut jo loven kankaaseen. Tein sitten toisen lahkeen vastakkaisilla väreillä.


  3 vuotiaan asu
  

6 vuotiaan asu
 

Jump in my jumpsuit


Kevättä ajatellen halusin tehdä 3 vuotiaalle ohuemman välihaalarin.
Minulla oli tasan yksi pitkä vetoketju joten kantin väri määräytyi nyt täysin sen mukaan. Olen nähnyt laneilla samasta kankaasta tehdyn jumppiksen keltasilla kanteilla joten tiesin sen värin sopivan.
 
 Iso siitä aluksi tuli, mahtui eskarilaisen päälle. Selkämittaa saa ollakin mutta lahkeista ja hihoista leikkasin senttejä pois ennen kuin ompelin resorit.
  
 Tyttö ihastui jumppikseen niin aidosti ettei suostunut sovitusvaiheessa riisumaan sitä pois, ei auttanut selittää että lahje- ja hiharesorit vielä puuttuu. Hän juoksi karkuun jumppis päällää ja pyyhki pienen räkänokkansa hihaan.. yyyyh.
 

 Kangas: Marimekon ohut leijonacollege
Koko n.110
Kaava Ottobre
  
 Lahkeissa ja hihoissa kaksinkertainen resori
 
 Olen huono ompelemaan vetskua ja tässäkin jouduin venyttää kangasta kun useista mittausyrityksistä huolimatta jätin liian ison aukon vetskua varten..se siis aaltoilee.
 

Kun kuopus oli vauva meidän yksi lempparibodeista oli Riemulin kettubody.

Kun aloin ompelemaan haaveilin jos joskus saisi sitä kettua kankaana. Nyt viime vuoden lopulla sitä sai! Tilasinkin sitä runsaasti koska tämä kangas on ollut mielessä jo niin pitkään. Ihanaa interlockia.
 

 Mitähän tässä mittaillaan?

Tein kankaasta paidat 104/110 ja 116/122,
kuvassa vain toinen näistä
 
 Kangas: Riemulin kettu interlock
Kaava: On the Road (ob)


Nyt olen vihdoin saanut blogattua kaikki mitä viime kuukausina olen ommellut.
Aloitin juuri opiskelun ja nyt olenkin sitten ommellut itselleni kouluvaatteita.

1 kommentti:

  1. Aivan ihania. Ihan mahtavat nuo legginssit. Tuo kettukangas on kyllä söpöä. :)

    VastaaPoista