perjantai 8. kesäkuuta 2012

Hempeät Hoopsit

Kangas: Jny sydänjersey, ostettu Geggo design:ista

Kaava: Ottobre 3/2012 malli Hoops. Koot 98 ja 116, molempia pidennetty.

Kun tilasin tämän kankaan mulle syntyi heti pienessä (oikeesti isossa!) päässä mielikuva kuinka ihanat paidat mä tästä teen.. ja voi voi kuinka todellisuus taas potki mua päähän.

Miksi oi miksi kokeilla framilon joustonauhaa ekaa kertaa just tähän ihanaan kankaaseen jota ei ole yhtään ylimääräistä??!

Kun tajusin että kannattaa siksakilla vetää se nauha siihen jerseytrikookankaaseen olin jo kolmannessa hihassa.. Nyt se yksi onnistunut hiha näyttää yksinäiseltä kolmen epäonnistuneen joukossa.

Saumurikin temppuili pahasti mutta onhan se vanha (!!!) eikä ole edes huoltoon päässyt.. Katselin netistä jo uusia mutta nyt on ompelubudjettini tainnut jo mennä kankaisiin kun pitää mielessä että kesällä on tulossa vielä paaaljon ihania uutuuskankaita. Onneksi pärjään hyvin peruskoneella, vielä.

Paidan pääntiet ja hihansuut on tehty (huonolaatuisesta) resorista, ei ollut muuta hempeän vaalean punaista nyt tässä saatavilla ja paidathan piti saada tehtyä ;)

Aloitin vielä pienemmän paidan pääntien ompelun liian tummalla langalla, se näkyy lopputuloksessa. En viitsinyt alkaa purkaa koska sain jo varovaisuudesta huolimatta pienen reijän aikaiseksi niin tyydyn nyt tähän. Loput tein valkoisella langalla ja se upposi paljon paremmin tuohon väriin. No, ihan ok ajatellen että tein tällaiset kanttaukset ekaa kertaa.

Jos tässä ei olisi noita mun mokia niin nää olisi mun makuun täydelliset :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti